×

Om deze site goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als je onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat je akkoord bent met het plaatsen van cookies.

Medrie gaat als eerste HDS haar waarneemdossiers via onze website beheren

04 september 2014

Medrie, met daaronder de huisartsenposten Emmeloord, Lelystad, Hardenberg, Zwolle en Dronten houdt van alle waarnemend huisartsen dossier bij met daarin gegevens en documenten. Het is essentieel dat deze dossiers continu actueel en compleet zijn. Per 1 september worden deze dossiers via Waarneembemiddeling.nl beheert. Waarnemers die op één of meerdere van deze posten werkzaam zijn, zijn inmiddels al op de hoogte gesteld.

Tijdswinst voor de waarnemers en Medrie

Het grootste voordeel van online dossierbeheer is de tijdswinst voor waarnemers en voor Medrie zelf. Als waarnemers op de posten van Medrie wilden werken, moesten ze kopieën van verschillende documenten inleveren. Medrie moest vervolgens deze kopieën verzamelen en steeds controleren of alle dossiers compleet én actueel waren. Medrie heeft bijna driehonderd geaccepteerde waarnemers, dus bijna iedere week verliep er wel een legitimatiebewijs. Dit was bijna een full time klus. Ook lastig voor onze waarnemers, want als ze een nieuw legitimatiebewijs hadden, moesten ze kopieën naar verschillende posten in het hele land sturen. Hun persoonlijke documenten zwierven dus rond in het hele land. Nu de dossiers via Waarneembemiddeling.nl worden beheert, is dit verleden tijd. Waarnemers kunnen nu veel sneller en makkelijker documenten met de posten van Medrie uitwisselen én met huisartsenposten die in de toekomst óók hun dossierbeheer via Waarneembemiddeling.nl gaan beheren.

Controle van documenten en BIG status

Medewerkers van Waarneembemiddeling.nl zullen alle documenten controleren op juistheid en geldigheid. Vincent de Schepper, directeur Waarneembemiddeling.nl: “onze medewerkers zijn getraind om documenten op juistheid te controleren. Is de pasfoto op het legitimatiebewijs niet te donker of te licht? Zijn alle hoeken en randen van het legitimatiebewijs goed in beeld? En zijn alle gegevens goed leesbaar? Allerlei zaken waar wij goed op moeten letten. Verder attenderen wij waarnemers erop als hun documenten zijn verlopen en bieden wij hulp wanneer het inscannen of uploaden niet lukt. Tot slot controleren wij iedere dag de BIG status van alle waarnemers van Medrie.” Naast de tijdswinst voor Medrie is dus de kwaliteit van de waarneemdossiers veel hoger.

Meer informatie?

U vindt meer informatie over het online dossierbeheer in onze online kennisbank. Heeft u vragen over het dossierbeheer van Medrie? Dan kunt u contact opnemen met Annemiek Voorstok, werkzaam bij Medrie via secretariaat@medrie.nl. Natuurlijk kunt u ons ook bellen of mailen met vragen. U kunt ons bereiken via 0888 - 22 55 77 of info@waarneembemiddeling.nl.