×

Om deze site goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als je onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat je akkoord bent met het plaatsen van cookies.

Organisaties en waarnemers vinden elkaar steeds beter via ons online dossierbeheer

24 maart 2015

Steeds meer huisartsenposten maken gebruik van online dossierbeheer. Inmiddels beheren diverse huisartsenposten hun waarneemdossiers via ons platform. Enkele andere huisartsenposten en ook zorggroepen hebben ook interesse getoond. En dat betekent dat ook steeds meer waarnemend huisartsen hiermee te maken krijgen. Aan hen wordt gevraagd om documenten te uploaden en te delen met de betreffende organisaties. Voor de zekerheid lichten wij u daarom graag nogmaals toe wat online dossierbeheer precies inhoudt en wat er van u verwacht wordt.

Let op: nieuwe plek op onze website

We hoorden van waarnemers dat ze hun online dossiers bij de verschillende huisartsenposten niet goed op de website konden terugvinden. Daarom hebben wij het een prominentere plek op onze website gegeven. In de linker menubalk vindt u nu een extra keuze namelijk ‘mijn pools’, met daaronder uw dossiers bij de huisartsenposten en bij andere organisaties.

Wat is online dossierbeheer precies?

Verschillende posten, organisaties en ook Waarneembemiddeling.nl* verlangen van de waarnemend huisartsen die voor hen werken, dat zij hun dossiers met verplichte gegevens en documenten actueel en compleet houden op Waarneembemiddeling.nl. Zo voldoen zij en u steeds aan de wettelijke verplichtingen. Welke documenten en gegevens er exact in het dossier horen, verschilt per organisatie. Via onze website kunt u heel gemakkelijk zelf allerlei documenten uploaden én delen met organisaties die dit verplicht stellen vanuit hun online dossierbeheer.

Wat wordt er van u verwacht?

U hoeft pas iets te doen als u ingezet wilt worden door Waarneembemiddeling.nl* bij onze eigen opdrachtgevers, of als u geaccepteerd bent op één van de huisartsenposten die hun dossierbeheer via Waarneembemiddeling.nl regelen. U ontvangt daarover automatisch een mail. U kunt via ‘mijn pools’ de status van uw online dossiers per post of organisatie inzien. U ziet in één oogopslag of uw dossier compleet is of wat er eventueel nog ontbreekt. Zolang uw dossier niet volledig is, kunt u niet door de betreffende organisatie ingezet worden. Dus het is belangrijk dat u dit steeds actueel en compleet houdt.

Wat zijn de voordelen van online dossierbeheer voor waarnemers?

Welke huisartsenposten werken nu met online dossierbeheer?

  • Huisartsenposten van Medrie; bestaande uit de posten Emmeloord, Lelystad, Hardenberg, Zwolle en Dronten 
  • Huisartsenposten van SHoKo; bestaande uit de posten Veldhoven, Bladel, Valkenswaard, Deurne, Eersel en Bergeijk
  • Huisartsenpost Medicamus Harderwijk
  • Huisartsenposten van CHRA; bestaande uit de posten Arnhem Zuid, Velp en Zevenaar

Welke organisaties werken nu met online dossierbeheer?

Op dit moment werkt alleen Waarneembemiddeling.nl* zelf met online dossierbeheer. Waarnemend huisartsen die door ons ingezet worden bij onze opdrachtgevers voor ANW-diensten en praktijkwaarnemingen, dienen hun dossiers online op orde te hebben. U kunt in onze pool opgenomen worden door acceptatie aan te vragen via ‘mijn pools’, ‘organisaties’ en dan Waarneembemiddeling.nl Medische Diensten te kiezen.
Vanuit een aantal zorggroepen bestaat interesse om ook de dossiers van hun pool met waarnemers online te gaan beheren. Ook daar kunt u dan acceptatie voor aanvragen.

Meer informatie?

Heeft u vragen of lukt het uploaden en delen van uw documenten niet? Neem dan gerust contact met ons op via 024 – 381 2280 of info@waarneembemiddeling.nl. Of klik hieronder voor meer informatie.

 

Inzien en bewerken van uw online dossiers

Veiligheid van online dossierbeheer

Tijdsbesparing met online dossierbeheer

Waar kan ik de status van mijn dossier per post of organisatie zien?