×

Om deze site goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als je onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat je akkoord bent met het plaatsen van cookies.

Waarneembemiddeling 15 jaar! Naast online- ook persoonlijke dienstverlening

27 december 2016

Door huisartsen, voor huisartsen 

Waarneembemiddeling.nl bestaat 15 jaar! Om dit te vieren blikkken we gedurende terug op het ontstaan van Waarneembemiddeling.nl, de route die we hebben afgelegd en wat onze toekomstvisie is. Houd onze nieuwsberichten dus goed in de gaten.

Deel 11: Naast online- ook persoonlijke dienstverlening

Vanaf het begin van het bestaan van Waarneembemiddeling.nl werd er regelmatig contact gezocht met verzoeken om persoonlijke hulp. In sommige regio’s is het ondanks de website toch lastig een waarnemer te vinden, door een absoluut tekort aan regionale waarnemers. Ook voor spoedopdrachten werd regelmatig gebeld. En zeker in het begin waren er ook “licht digibete” collega’s die liever een persoon inschakelden dan een website. Voor al deze groepen bood Waarneembemiddeling.nl niet altijd de oplossing die gewenst was. Echter omdat we de website bestierden naast ons eigen werk als huisarts en bovendien erg veel administratieve organisatie en kennis komt kijken bij persoonlijke arbeidsbemiddeling, kozen we er jarenlang voor om het te houden bij onze online dienstverlening: Waarneembemiddeling.nl.

Maar in 2005 kozen we ervoor om de stap te wagen! Om geen verwarring te veroorzaken richtten we een aparte organisatie op, met een losse naam: De ZorgIntermediair. Met behulp van kundige consultants bleek dit al snel een extra meerwaarde te hebben naast Waarneembemiddeling.nl. We konden nu ook uitzenden, payrollen en ZZP-ers bemiddelen. Voor huisartsenposten konden we nu ook een nieuw product ontwikkelen: het inroosteren van pakketten diensten waardoor de gevestigde huisartsen structureel beter ondersteund konden worden.

Persoonlijke arbeidsbemiddeling - de naam zegt het al - betekende ook een snelle groei van ons eigen personeelsbestand. Waren we in 2005 nog met 4 mensen, in 2010 waren we gegroeid tot 25 medewerkers. Dat betekende ook dat we in Nijmegen 3 keer verhuisden naar een groter kantoorpand. Doordat de oorspronkelijke oprichters de organisaties zelf bleven leiden (overigens: tot op de dag van vandaag) bleef het contact met de beroepsgroep wel even intensief. En daarmee de kennis van de huisartsenmarkt. Na enige jaren hernoemden we de persoonlijke dienstverlening naar Waarneembemiddeling.nl Personeelsdiensten. Dit om de herkenbaarheid te vergroten, want de naam Waarneembemiddeling.nl is veel bekender gebleven dan die van De ZorgIntermediair.

Sinds we onze handen ineen sloegen met BKV (juli 2015) komt u die naam vaak tegen als het om persoonlijke dienstverlening gaat. Maar nog altijd zijn de huisartsen die Waarneembemiddeling.nl in 2001 oprichtten vertegenwoordigd in het dagelijks management van zowel Waarneembemiddeling.nl (online) als de persoonlijke (BKV) dienstverlening!