×

Om deze site goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als je onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat je akkoord bent met het plaatsen van cookies.

Waarneembemiddeling.nl start met online dossierbeheer!

24 juli 2014

Regelmatig vragen praktijkhoudende huisartsen ons om waarnemers te vinden voor hun ANW-diensten en praktijkwaarnemingen. Wij zorgen dan niet alleen voor de werving en selectie van deze waarnemers maar ook voor de volledige administratieve afhandeling. Denk bijvoorbeeld aan het controleren van verschillende documenten, de acceptatie op de post en de financiële afhandeling. Waarneembemiddeling.nl* is ook wettelijk verplicht om van al de ingezette waarnemers een volledig en voortdurend up-to-date dossier bij te houden met daarin NAW-gegevens, het BIG-nummer, een kopie van het identiteitsbewijs en de VAR. Vanaf nu beheren wij deze dossiers online via ons platform. Dat biedt voordelen voor zowel waarnemers als praktijkhouders en is voor iedereen makkelijker, sneller en veiliger!

Tijdsbesparing met online dossierbeheer

Waarnemend huisartsen werken bij verschillende huisartsenpraktijken en meestal ook op verschillende huisartsenposten. Ook op al deze plekken dient een dossier bijgehouden te worden van de waarnemer met daarin de verschillende documenten. Waarnemers moeten daardoor dus voor vele verschillende organisaties kopieën maken en/of documenten inscannen om ze vervolgens per post of per e-mail te versturen. Als documenten verlopen moeten ze het nieuwe document wéér naar alle organisaties versturen. Met online dossierbeheer kan dat veel sneller. Waarnemers hoeven nu maar op één plek hun NAW-gegevens en uw documenten actueel te houden. Zodra ze nieuwe documenten uploaden, kunnen ze dit eenvoudig delen met de huisartsenposten en organisaties waar ze werkzaam zijn. Zo hebben deze organisaties altijd digitale kopieën van geldige documenten, terwijl het de waarnemers veel minder tijd kost. Alle waarnemers die door ons ingezet worden, zijn inmiddels op de hoogte van deze nieuwe werkwijze. Zij zijn per e-mail verzocht om hun documenten via de website te uploaden en van daaruit te delen met ons en eventueel andere opdrachtgevers.

Veiligheid van online dossierbeheer

Het veilig beheren van deze persoonlijke gegevens is uiteraard erg belangrijk. Nu komen de gegevens vaak op meerdere plekken bij meerdere organisaties terecht. Gevoelige documenten raken op deze manier langzamerhand steeds meer verspreid en het is de vraag hoe veilig ze overal opgeslagen zijn. Doordat de documenten nu op één veilige online locatie zijn opgeslagen, is het beheer ervan beter geregeld dan het rondsturen van papieren documenten. Om de veiligheid van het online dossierbeheer door Waarneembemiddeling.nl te borgen, zijn door ons veiligheidsmaatregelen genomen:

  • Alle documenten worden versleuteld opgeslagen
  • U bepaalt zelf met welke huisartsenposten en –praktijken u uw documenten deelt
  • Over uw in gescande identiteitsbewijs wordt een watermerk afgebeeld, dat voorkomt dat het document voor iets anders kan worden gebruikt dan identificatie via Waarneembemiddeling.nl. Hiermee voorkomt u identiteitsfraude.
  • U mag uw Burgerservicenummer (BSN, voorheen Sofinummer) doorstrepen.
  • Het dossierbeheer van Waarneembemiddeling.nl voldoet bovendien aan de regels van en is aangemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP).

Heeft u vragen?

Meer informatie over het online dossierbeheer vindt u onder de volgende links:

Heeft u nog vragen? Neem dan contact met ons op.

 

* Deze werkzaamheden worden uitgevoerd door Waarneembemiddeling.nl Medische Diensten B.V. Meer informatie vindt u onder de algemene voorwaarden.